Základy žurnalistické práce, copywritingu a tvůrčího psaní II
Markéta Foktová
Anotace

Výukový materiál slouží pro studenty multimediálních oborů. Seznamuje se základy psaní textů a tvorby dalšího obsahu pro internetová média, věnuje se zacházení s informacemi v žurnalistickém prostředí a problematice novinářské etiky a přibližuje práci v oborech public relations a copywriting.

Cíle

Druhá část materiálu navazuje na stejnojmenný první díl. Po jeho studiu získá čtenář základní přehled o tom, jak vytvářet materiály pro internetová média tak, aby měly zamýšlený dosah, a seznámí se rovněž se základy optimalizace textů pro internetové vyhledávače. Naučí se vyhledávat relevantní informace a pracovat s nimi v souladu s novinářskou praxí a žurnalistickou etikou či nahlédne do zákulisí práce v oblasti styku s veřejností (public relations, PR) způsobem, který umožní sdělit požadované informace na správných místech. Poučí se i o zásadách tvorby textových obsahů na zakázku (copywritingu) a propojování těchto výstupů s obrazovými materiály různého druhu.

Klíčová slova
Blog, sociální sítě, online média, reportáž, interview, informace, hoax, fake news, dezinformace, žurnalistika, novinář, copywriting, public relations, SEO, optimalizace pro internetové vyhledávače, vyhledávač, zpráva, agenturní zpráva, novinářská etika, event, tisková konference, tisková zpráva, PR článek, klíčová slova, keywords, titulek, slogan, zpravodajství, publicistika, infografika, reklama
Datum vytvoření
22. 11. 2020
Časová dotace
10 hodin
Jazyková verze
česky
Licence
Zdroje
  1. Markéta Dočekalová. Tvůrčí psaní pro každého 1. Druhé vydání. Praha: Mám talent nakladatelství, 2016. ISBN 978-80-906506-0-2. Citace knihy
  1. Jaroslav Čuřík a kol. Nové trendy v médiích I: Online a tištěná média. První vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-5825-5.
  1. Jaroslav Čuřík. Zpravodajské žánry v tištěných a online médiích. První vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7589-4.
  1. Pavel Verner. Zpravodajství a publicistika. První vydání. Praha: Univerzita J. A. Komenského, 2010. ISBN 978-80-867-2388-4.
  1. Jiří Táborský. V síti dezinformací: Proč věříme alternativním faktům. První vydání. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2014-7.
  1. Jan Halada a kol. Slovník žurnalistiky. První vydání. Praha: Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3752-5.
  1. Minářová, Eva. Stylistika pro žurnalisty. První vydání. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2979-4.
  1. Petr Myšák. www.nextvision.cz. Vytvořte slogan, který dokáže oslovit.
  1. Klára Kubáčková. Jak vymyslet skvělý slogan, který vás vystihne? – Kubáčková.cz (kubackova.cz). Jak vymyslet skvělý slogan, který za vás vystihne vše důležité. 27. 7. 2020.
  1. Pavel Šenkapoun. Vědecký výzkum odhalil, jak napsat nejlepší slogan! (nejlepsicopywriter.cz). Návod, jak napsat nejlepší slogan. Podpořeno nejrozsáhlejším vědeckým výzkumem od roku 1989! 18. 05. 2014.