Tvorba podnikatelského plánu I
Ing. Lenka Maršíková
Anotace

Výukový materiál s názvem Tvorba podnikatelského plánu I je vzdělávací oporou pro témata management a podnikání. Podnikání je jedním z životních směrů, kterým se člověk může vydat. Ovšem nemělo by být chápáno jen jako jednosměrná cesta a opakující se práce. Podnikatel je neustále na nerovné ploše a snaží se balancovat tak, aby bylo dosaženo jeho podnikatelského cíle, tedy zisku. Podnikání obecně není žádnou sociální jistotou, jak by se tomu mohlo z prvního pohledu zdát, ale je to důmyslný systém činností, myšlenek a procesů, jež jsou v souladu s platnou legislativou a neustále se mění. Podnikatel je důležitým prvkem každé ekonomiky, protože nabízí vyrobené produkty, statky nebo služby, a zároveň poptává práci, za kterou dostávají lidé zaplaceno. Před zahájením podnikání je nutné zvážit veškeré procesy, které podnikatele ovlivňují, a dokázat tak optimálně rozložit vstupy, tedy výrobní faktory, tak, aby podnik obstál na náročném konkurenčním trhu. Tento studijní materiál předkládá čtenáři logicky ucelené a navazující informace k zahájení podnikatelské činnosti.

Cíle

Čtenář získá kompletní informace o zahájení podnikání. Cílem studijního materiálu je vysvětlit problematiku podnikání a představit veškeré formy podnikání platné na českém trhu.

Klíčová slova
Podnikání, podnikatel, živnosti, výnosy, náklady, zisk, rozpočet, analýza, konkurence, podnikatelské prostředí, osobní a kapitálové společnosti, společnost s ručením omezeným, akciová společnost.
Datum vytvoření
19. 12. 2019
Časová dotace
40 hodin
Jazyková verze
česky
Licence
ISBN 978-80-88418-38-2
Zdroje
  1. BLAŽEK, Ladislav. Management: Organizování, rozhodování, ovlivňování. 2. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4429-2.
  1. BEDNÁŘOVÁ, Dagmar a Dagmar ŠKODOVÁ-PARMOVÁ. Malé a střední podnikání. 2., rozš. vyd. V Českých Budějovicích: Jihočeská univerzita, Ekonomická fakulta, 2010, ISBN 978-80-7394-229-8.
  1. FOTR, Jiří a Ivan SOUČEK. Investiční rozhodování a řízení projektů. Praha: Grada Publishing, 2011, ISBN 978-80-247-3293-0.
  1. JAKUBÍKOVÁ Dagmar. Strategický marketing, Strategické trendy 2. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, ISBN 978-80-247-4670-8.
  1. Zákon č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník.
  1. Zákon č. 455 / 1991 Sb. o živnostenské podnikání v platném znění.